Harry Potter illustrated edition

De geïllustreerde versie van Harry Potter and the Philosopher's Stone, een boek waardoor ik voor de tweede keer holderdebolder verliefd werd op het eerste boek van Harry Potter, geschreven door J.K. Rowling met illustraties van Jim Kay. (- de eerste keer werd ik verliefd toen ik de film zag en nadien het boek las.)

Lees snel verder om te ontdekken wat mijn eerste indruk was!



Tijdens het snuffelen op het internet ontdekte ik dat er in oktober 2015 een geïllustreerde versie van het eerste boek uit de Harry Potter was verschenen, kon ik niet snel genoeg Google openen om te kijken hoe het boek eruit zag. Het enthousiasme steeg alleen maar toen bleek dat de illustraties  van Jim Kay zijn. (Jim Kay is dezelfde man die de prachtige tekeningen gemaakt heeft voor Zeven minuten na middernacht van Patrick Ness.)


Via deze geïllustreerde editie leer ik het verhaal van Harry Potter kennen via de Engelse taal. De namen zijn mij nog wat vreemd, ik heb alle boeken in het Nederlands gelezen omdat ik pas 6 jaar was toen het eerste boek uitkwam. Omwille van die reden heb ik ook eerst kennisgemaakt met de films in plaats van met de boeken. 



Op dit moment heb ik nog wat schrik om het boek echt vast te nemen en het te lezen. Ik denk dat ik het eerst nog wat laat staan mooi wezen op mijn bureau en er elke keer wat in bladeren.

Een minpuntje aan het boek? De prijs, op bol.com kost het boek oorspronkelijk € 42,99 euro (nu met korting nog € 30,99). Ik heb het boek kunnen aankopen met de bulkdagen en nog een kortingsbon waardoor ik het vrij goedkoop heb kunnen aankopen. 

En om mijn enthousiasme compleet te maken, in oktober 2016 verschijnt de geïllustreerde editie van Harry Potter and the Chamber of Secrets! Ik kan al niet wachten tot dan! 


Uitgeverij Bloomsbury
Aantal pagina's: 256

Wat vind jij van deze geïllustreerde editie? Heeft het boek al een plaatsje gekregen in je boekenkast? 







Reacties

  1. Harry Potter-liefde! ♥ De illustraties zien er inderdaad prachtig uit, wauw!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts