Chris Vick - Surf!

In mei was ik één van de vijftig gekozen Buzzers voor het young adult boek Surf! van Chris Vick. Dit houdt in dat ik in ruil voor het boek vier keer iets post/roep over het boek op social media. Roepen doe ik op mijn Twitter account Lore leest

Surf! vertelt het verhaal van Sam en Jade. De vijftienjarige Sam is verhuisd van de grote stad naar de kust. Daar leert hij zijn nieuwe buurmeisje Jade kennen: een mooie, coole surf girl. Al snel is Sam tot over zijn oren verliefd, op Jade én op surfen. Jade en haar vrienden dromen ervan ooit te surfen bij de Duivelshoorns, een legendarische plek waar de grootste golven zouden zijn. Als Sam een oude zeekaart vindt met daarop de Duivelshoorns, grijpt hij zijn kans om indruk te maken op Jade en haar vrienden. Maar is surfen bij de Duivelshoorns wel zo’n goed idee?


Ik heb van dit young adult boek genoten, een ideaal zomerboek, en niet enkel vanwege het hoofdthema surfen. Het verhaal houdt je aandacht vast, dit komt onder andere door de vlotte schrijfstijl.

Het boek is niet aan de dunne kant, 384 pagina's (niet dat dit zo veel is hoor..), dit zorgt ervoor dat de schrijver de tijd heeft genomen om de andere personages naast Sam en Jade ook de nodige aandacht te geven en je er ook kennis mee kan maken. Hierdoor komt het boek wat trager op gang, pas naarmate het einde toe wordt het wat spannender en begin je na te denken over wat er Sam, Jade en hun vrienden eventueel nog te wachten staat.

Als je ooit bij dit boek de gedachte hebt 'Ouhnee het gaat over surfen, daar heb ik geen voeling mee' of 'Surfen interesseert mij niet', lees het toch maar. In de winter zal het je een fijn zomergevoel geven en in de zomer denk je voor een seconde over de mogelijkheid om zelf eens op een surfplank te  gaan staan!

Samenvatting? Surf! is een vlot boekje dat ideaal je zomerdagen kan vullen.

Wat denk je? Ga je mee surfen met Sam en Jade?



★★★


Aantal pagina's: 384
€ 16,95

Reacties

Populaire posts