Girlpower!

Op Hebban las ik een artikel met elf inspirerende boeken geschreven door vrouwen met power, door echte feministen. Boeken die gaan over het leven van deze vrouwen en hoe zij hun stempel op hun leven hebben gedrukt. Vrouwen om naar op te kijken dus. Ik hoop uit deze boeken zelf inspiratie te halen voor mijn leven als vrouw in deze steeds harder wordende wereld. Deze boeken ga ik dus in de toekomst lezen, afwisselend met de gewoonlijke boeken die ik lees. Wanneer er eentje uitgelezen is, zal ik er een recensie over posten.

Welke zijn deze elf inspirerende boeken?
  • Lean in van Sheryl Sandberg
  • #GirlBoss van Sophia Amoruso
  • Not That Kind of Girl van Lena Dunham
  • Het meisje met de onderrugtattoo van Amy Schumer
  • Het jaar dat ik ja zei van Shonda Rhimes
  • Yes Please van Amy Poehler
  • Ik ben Malala van Malala Yousafzai
  • How to be a woman van Caitlin Moran
  • Bad Feminist van Roxane Gay
  • On Top van Anna Nooshin

Het boek waar ik het meest naar uit kijk? Dat zal Het jaar dat ik ja zei zijn van Shonda Rhimes, gekend als schrijfster van de series How to get away with murder en Grey's Anatomy. Wie weet heb ik na het lezen van dit boek ook wel zin om een heel jaar JA te zeggen op alles (of toch bijna alles)?
Ik ben Malala is het boek dat mij op dit moment nog het minst van al aanspreekt, dit omdat het een serieuzer boek lijkt. Het gaat namelijk over haar strijd in recht op onderwijs in Pakistan. 

Welke boeken uit bovenstaand lijstje hebben jullie al gelezen? Met welke moet ik volgens jullie beginnen?


Reacties

Een reactie posten

Populaire posts