Mijn favoriete boeken

Ik heb er mijn goodreads-account eens bijgenomen en ik ben tot de constatatie gekomen dat ik toch een heel mooie stapeltje kan maken van al mijn favoriete boeken. Om de zomer op een mooie manier te eindigen zet ik ze voor jullie graag allemaal op een rijtje.

  • De Boekendief van Markus Zusak
                            Hoe goed ik dit boek ook vond, ik ben er nooit in geslaagd om de verfilming 
                            hiervan volledig te bekijken. Echt niet goed. 
  • De schaduw van de wind (#1) en De gevangene van de hemel (#3), beide door Carlos Ruiz Zafon
                            Jaaaaaaaaa! Er komt een een vierde en, spijtig genoeg, laatste boek uit in de serie 
                            'Het kerkhof der vergeten boeken'. Het tweede boek uit deze serie heet Het spel van 
                            de engel. 
  • Het verloren symbool (Robert Langdon #3) en Inferno (Robert Langdon #4) van Dan Brown
                            De hele serie is gewoon goed, zijn andere boeken zijn ook goed. Dan Brown is 
                            eigenlijk gewoon echt goed.
  • Voor ik doodga van Jenny Downham
  • Zeven minuten na middernacht van Patrick Ness
  • The fault in our stars van John Green
  • We zijn onszelf niet van Thomas Matthew
  • Vele hemels boven de zevende van Griet Op de Beeck
                            Bij deze boeken heb ik geweend. Zegt genoeg. 
  • De bastaard van Brussel van Simone van der Vlugt
  • Lucas van Kevin Brooks
                            Lang leve de boekenpakketten die we via het school konden aankopen! Beide zijn 
                            tienerboeken die mij nu nog altijd kunnen bekoren.
  • Een schitterend gebrek van Arthur Japin
                            Dit is mijn all time favorite, als iemand mij vraagt wat mijn ultiem boek is, dan is 
                            dit mijn standaardantwoord. Ik zou dit boek het liefst in iedereen zijn strot duwen 
                            tot de hele wereld dit pareltje ontdekt en leest.
                      
Al deze boeken hebben op goodreads vijf sterren gekregen, bij sommige boeken vond ik het jammer dat ik geen sterretje of twee, drie meer kon geven...

Wat is jullie favoriete boek? 


Reacties

  1. Vele hemels boven de zevende en Een schitterend gebrek scoren ook goed in mijn favorieten lijstje! The Fault in our Stars daarentegen was helaas niet zo aan mij besteed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is dat de Stockholms Stadsbibliotek? Wat een prachtig gebouw! Mijn mond viel open van zodra ik er een voet binnenzette!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts