Book goes movie

Gisterenavond ben ik met mijn vriend naar de bioscoop gegaan, ik hou er van om naar de reclammekes en de te verwachten films te kijken. Door de trailers die ze gisteren getoond hebben weet ik nu al dat de bioscoop redelijk wat geld aan me zal verdienen! Naar volgende films die gebaseerd zijn op boeken kijk ik nu al uit.

Inferno

Inferno is het vierde boek uit de Langdon-serie van Dan Brown. Iedereen die regelmatig op mijn blog komt weet dat ik grote fan ben van de auteur en de serie... 

De beroemde hoogleraar kunstgeschiedenis en symboliek, Robert Langdon wordt wakker in een Italiaans ziekenhuis met geheugenverlies. Hij ontdekt dat hij in het bezit is van geheimzinnige codes, die verband hebben met het duistere meesterwerk Inferno van Dante Alighieri. Als blijkt dat zijn leven in gevaar is, helpt de jonge dokter Sienna Brooks hem te ontsnappen en de mysterieuze codes te ontcijferen. In een race tegen de klok proberen Langdon en Brooks samen het wereldbedreigende complot te stoppen.

Release: 19 oktober 2016 


The Girl on the Train

De film is gebaseerd op het gelijknamige boek dat het verhaal vertelt van Rachel Watson die elke dag de trein neemt naar Londen. Tijdens haar reis ziet Rachel elke dag een in haar ogen perfect stel; Megan en Scott Hipwell. Rachel ontdekt echter iets gruwelijks en de nachtmerrie waar ze in verzeilt raakt blijkt de waarheid, Rachel wordt onverklaarbaar gewond wakker en Megan is vermist. Terwijl Rachel verstrikt raakt in de vermissingszaak, gaat ze zelf op onderzoek uit… Review boek. De release is 2 november 2016. 

Fantastic Beasts and Where to Find them

Zowel J.K. Rowling als de rest van de wereld kan de tovenaarswereld van Harry Potter niet achterlaten. 

In 1926 heeft Newt Scamander zijn wereldwijde excursie voor het vinden en vastleggen van een bijzondere collectie fabeldieren net afgerond. Wat een simpele tussenstop in New York voor een congres van magiĆ«rs had moeten worden, loopt volledig uit de hand door een Dreuzel genaamd Jacob, een magische koffer en het ontsnappen van een aantal van Newt’s fabeldieren die wel eens problemen zouden kunnen veroorzaken voor zowel de tovenaars- als de Dreuzelwereld.

Mijn vriend had mij bij het zien van deze trailer al meteen duidelijk gemaakt dat hij me niet zal vergezellen bij deze film. (Er is duidelijk iets mis met mijn vriend...)

Release 16 november 2016.


A Monster Calls

De laatste film van dit lijstje is A Monster Calls, gebaseerd op het kinderboek Zeven minuten na middernacht. Dit boek is gericht op kinderen, maar tieners en volwassenen zullen nog meer ontroerd zijn door dit prachtige boek. Mijn review over dit boek vind je hier.

De 12-jarige Conor probeert om te gaan met zijn zieke moeder en de pesterijen van zijn klasgenoten door weg te duiken in een fantasiewereld voor monsters en sprookjes.

De release is 21 december 2016, perfect om tijdens de feestdagen te gaan bekijken. 

Naar welke film kijken jullie het meest uit?

Reacties

Populaire posts