Roald Dahl

Afgelopen woensdag, 16 september 2016, zou Roald Dahl exact 100 jaar oud geworden zijn. Lijkt me reden genoeg voor een serieus feestje. Voor diegene onder ons die Roald Dahl niet kennen: Dahl schreef zowel kinderboeken als boeken voor volwassenen. Ik ken hem vooral voor zijn kinderboeken, Matilda, de GVR en Sjakie en de chocoladefabriek heb ik verslonden. De reuzenperzik was mijn allereerste boekbespreking in de lagere school! Van zijn boeken voor tieners en volwassenen heb ik tot op heden nog geen enkele gelezen, hier moet ik dringend verandering in brengen... Door de vernieuwde uitgaven van Meulenhoff kan iedereen de verhalenbundel Alle verhalen en romans Ooit en te nimmer en Oom Oswald aankopen. Mijn mening? Ze zien er vooral kleurrijk uit.


“And above all, watch with glittering eyes the whole world around you because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places. Those who don’t believe in magic will never find it.”
– The Minpins

Reacties

Populaire posts