Mirko Zilahy - Schaduw

De vergeten, in de schaduw gehulde rafelrand van Rome, die glinstert van regen. En bloed.


Drie moorden in drie dagen. De lijken verwond met de precisie van een chirurg. Afgeslacht als beesten. De verstikkende regen die Rome in zijn greep houdt, spoelt alle sporen weg. Het motief van de moordenaar mysterieus, zijn werkwijze curieus. Maar één man is in staat dit geheim te ontrafelen: Enrici Mancini. 

Gebukt onder het verlies van zijn vrouw, neemt hij de opdracht met grote tegenzin aan. Eén ding is direct duidelijk: niets berust op toeval. Zal het Mancini lukken de moordenaar te slim af te zijn en zijn grotere plan te ontrafelen?


Schaduw is het debuutroman van Mirko Zilahy en is sinds 14 februari 2017  in de boekhandels en online te koop. 

Zilahy heeft het goed gedaan met zijn eerste roman, een vlotte thriller met een verrassend plot. Over het einde ga ik nog niks verklappen.

Zoals al eerder gezegd leest het verhaal vlot door, de korte hoofdstukken geven regelmatig een rustmomentje waarna je de draad meteen terug kan oppikken. Mancini is een mysterieus personage dat niet snel in zijn kaarten laat zien, alle personages zijn goed uitgewerkt. Een minpuntje dat ik meteen kan meegeven is de hoeveelheid aan details. Er passeren regelmatig nieuwe personages waardoor ik ze niet altijd meteen kan plaatsen in het verhaal als ze nog eens op de voorgrond passeren. 

Door de overvloed aan details zijn de moordscènes wel indrukwekkend, door mijn visueel brein/geheugen kon ik mij de scènes levendig inbeelden waardoor ik het boek soms te eng vind.

Het boek wordt uitgegeven door Xanders en is opgenomen in de Europa Thriller Selectie, authentieke, spraakmakende en nagelbijtend spannende thrillers van Europese auteurs. Via de facebookpagina kan je kans maken op een boekenpakket. 

★★★

Xander Uitgevers
Aantal pagina's: 384
€ 19,99
ISBN: 9789401606943
*Recensie-exemplaar

Kennen jullie Mirko Zilahy al? Wat vonden jullie van zijn debuut? 

Reacties

Populaire posts