Kiki van Dijk - Ibiza, De Erfenis

Net voor de start Fintro Literatuurprijs-gekte om minstens 1 boek per week te lezen, heb ik nog het tweede boek uit de Ibiza-serie De Erfenis kunnen lezen van Kiki van Dijk. 

Het prachtige eiland Ibiza verbergt donkere geheimen…
Dorien is een wereldberoemde fotograaf. Samen met haar puberzoon Mick leidt ze een fijn leven. Dan wil Mick vakantie gaan vieren op Ibiza. Dorien vindt de trip een slecht idee, maar na tussenkomst van haar ex-man David laat ze hem toch gaan. Als Mick direct na aankomst op het zonnige eiland spoorloos verdwijnt, weet Dorien dat het foute boel is.

Halsoverkop vliegt ze naar het eiland waar zij als kind opgroeide en op haar tiende plotseling verliet. Al snel raakt Dorien verstrikt in een gevaarlijk spel waarin ze niemand kan vertrouwen en grote risico’s loopt. Zal ze op tijd doorzien wat er op het eiland allemaal speelt?

De Erfenis wordt omschreven als de zomer thriller, maar is dit terecht? Lees snel verder! 
Ondanks wat de titel doet vermoeden kan dit tweede boek uit de Ibiza-serie los van het eerste boek gelezen worden. Beide boeken hebben namelijk niks met elkaar gemeen, op het eiland zelf na dan... 

Ik heb dit boek op 5 dagen uitgelezen, en waarschijnlijk heb ik dan nog niet eens elke dag gelezen. Dat zegt denk ik wel genoeg over de vlotheid van dit boek. Dit komt onder andere door het aangename hoofdpersonage Dorien en de aangename schrijfstijl van van Dijk. 

Het verhaal speelt zich af in de zomer, toen ik het boek gelezen heb waren het zeer aangename lentedagen waardoor ik me meteen op het strand waande. 

Vond ik het spannende thriller? Neen, er zat spanning in het boek, de juiste hoeveelheid passend bij het verhaal. 

★★★

Xander Uitgevers
April 2017
Aantal pagina's: 288
€ 15,00
ISBN:9789401606639 
*Recensie-exemplaar

Reacties

Populaire posts