Thees Uhlmann - Mijn ex, de Dood en ik

Dit boek kocht ik op het Boekenfestijn in Brussel, waarom heb ik het gekocht? Omdat de cover en de achterflap mij aansprak. 

Drie minuten krijgt de verteller om afscheid te nemen van het leven. Maar hij raakt met de Dood verwikkeld in een woordenstrijd over liefde, vriendschap en geloof. Samen gaan ze op weg naar zijn moeder en zoontje en ook zijn ex sluit zich aan. Onderweg wordt de Dood steeds geestdriftiger over het leven. 

Ik heb genoten van dit boekje, het is grappig en tegelijkertijd toch serieus. Het wordt verder omschreven als een humoristische roman over alles wat telt in het leven. En awel, dat klopt. 

Tijdens het lezen heb ik verschillende keren luidop gegniffeld door de droge opmerkingen en gedragingen van de Dood. Hij zou zo een vriend van mij kunnen zijn, ik hou van de droge humor. 
Indien je daar geen fan van bent, dan zal het een langdradig boekje worden vrees ik... 



★★★
Signatuur 
ktober 2016
240 pagina's
€ 11,99
ISBN 978 90 449 7549 9

Reacties

Populaire posts