Jess Kidd – Het huis van de verzamelaar

Op 15 mei kwam Het huis van de verzamelaar uit en mijn zus mocht hem lezen, lees hieronder wat ze er van vond! 

Maud Drennan is de zoveelste thuisverzorger die probeert om mr. Flood zijn bonte verzameling waardvolle en niet zo waardevolle spullen op te ruimen. Telkens wanneer zij iets weggooit, brengt hij het terug binnen. Maud laat zich niet zo snel uit het lood slaan en na verloop van tijd begint mr. Flood te ontdooien. Wanneer Maud bepaalde zaken ontdekt die niet voor haar ogen bedoeld zijn, besluit ze samen met een bende Ierse heiligen die alleen zij kan zien op onderzoek te gaan. Wat heeft mr. Flood te verbergen?

“Hij betovert je met woorden, zodat je niet kunt zien hoe slecht hij is.  Hij is de spin en jij bent zijn vlieg.” - p. 211


Ik moet eerlijk bekennen dat toen ik de achterflap las ik het deel over de Ierse heiligen moet gemist hebben. Toen de eerste geest in het boek voorkwam was ik eerst in de war, maar daardoor kreeg ‘Het huis van de verzamelaar” ineens een heel ander gevoel! Ik lees graag mysteries en detectives en kijk ontzettend graag naar horrorfilms met geesten. Dit boek leek na verloop van tijd de ideale combinatie. De Ierse heiligen bre
ngen namelijk een nieuw element in het boek naar voren: ze leiden en beschermen Maud in haar zoektocht naar de waarheid.

Het is een origineel verhaal waarin Jess Kidd haar creativiteit de vrije loop heeft laten gaan. Ze brengt mysterie en humor samen waardoor het nooit saai wordt. Het ideale boek om deze zomer te lezen aan het strand, in de tuin of op weg naar het werk! 

Ik ben enorm benieuwd nu naar haar debut “De laatste riten”. Ik hou jullie op de hoogte!

★★★
Mei 2018
352 pagina's
€ 19,99
ISBN 9789402700978
*Recensie-exemplaar

Reacties

Populaire posts