Jennifer Robson - Aan de oever van de Seine

De jonge lady Helen probeert te herstellen van een gebroken hart én een ernstige ziekte. Omdat ze niets liever wil dan breken met het milieu waarin ze is grootgebracht, besluit ze om een nieuw leven op te bouwen als kunstenaar. En waar kan dat beter dan in het bruisende Parijs van de jaren twintig?

Te midden van pittoreske straatjes en prachtige kunst ontmoet ze nieuwe mensen, die niets van haar verleden weten. Een van hen is de knappe Sam Howard, correspondent voor de Chicago Tribune en beschadigd door de gruwelen van de Eerste Wereldoorlog. Net als Helen probeert ook Sam het verleden achter zich te laten.

Aan de oever van de Seine is het betoverende verhaal van een vrouw die zelf wil bepalen hoe ze haar leven leidt, in een tijd waarin dat niet vanzelfsprekend is. 

Heeft Robson mij weten te betoveren met het bruisende Parijs en het verhaal van lady Helen?
Na wat opzoekingswerk over die boek en de schrijfster, ben ik te weten gekomen dat dit boek blijkbaar het derde deel is uit de The Great War-serie. Maar het is het eerste boek uit de serie dat naar het Nederlands vertaald is. Hopelijk brengt Harper Collins de andere delen ook uit. 

Ik heb namelijk genoten van dit boek, het prachtige decor van Parijs uit de jaren 20 is zo goed beschreven dat ik het mij levendig kon voorstellen. Ook de personages werden goed uitgewerkt, ik wou zo een teletijdmachine inkruipen richting 1924 en bevriend worden met Helen en haar vrienden, en natuurlijk de knappe Sam. 

Als je houdt van historische romans, dan raad ik je aan om Aan de oever van de Seine te lenen of te kopen om je te laten onderdompelen in het Parijs van 1924. 

★★★

HarperCollins
Juli 2018
Aantal pagina's: 336
€ 12,99
ISBN:9789402755947
*Recensie-exemplaar

Reacties

Populaire posts