Anne Jacobs - Het weesmeisje

Vandaag verschijnt Het weesmeisje van Anne Jacobs, het eerste deel van een nieuwe reeks. Ik kreeg van Xander Uitgevers de kans om dit boek al te lezen!

Augsburg, 1913. Het jonge weesmeisje Marie neemt een betrekking aan als keukenmeid in het imposante familiehuis van de Melzers, de puissant rijke industriële familie die haar geld verdient in de textiel. Terwijl Marie haar plaats zoekt te midden van de hardwerkende bedienden, bereidt Katharina, de mooie, jongste dochter van de Melzers, zich voor op het balseizoen waarin ze aan de buitenwereld zal worden voorgesteld. Haar broer Paul, de erfgenaam van de familie, lijkt zich afzijdig te houden en geeft de voorkeur aan zijn studentenleven in München – totdat hij Marie ontmoet.

Lezers dat fan zijn van De zeven zussen-serie, zouden hier blijkbaar ook van smullen! Maar wat vind ik van dit boek?

Ik geniet van dit boek, momenteel ben ik al over de helft, maar dat houdt mij niet tegen om deze recensie al te schrijven.

Het leest vlot, Jacobs geen voldoende details om het echt te laten lijken, maar onvoldoende informatie om af te haken omdat je het einde al kan raden.

Het is een heerlijk boek om mee weg te kruipen in een gezellig hoekje met een tas thee. Zo lees ik dit boek het liefst, zeker met de sneeuw die gisteren met bakken uit de lucht viel.

Het boek vergelijken met de De zeven zussen-serie zou ik niet doen, het boek speelt zich namelijk volledig af in het verleden, het is dus niet het heden afgewisseld met stukjes familiale geschiedenis. Intriges zijn er dan wel weer genoeg, daar heb je dan misschien toch een vergelijking.

Kortom, koop dit boek als je tijdens deze koude winterdagen wilt wegkruipen in een cocon van warmte en familiale intriges.

Xander Uitgevers
Januari 2018
Aantal pagina's: 512
€ 21,99
ISBN:9789401610117
*Recensie-exemplaar

Reacties

Populaire posts