Gelezen boeken november

Elke maand zou ik jullie op de hoogte willen brengen van de boeken die ik gelezen heb en welke recensies jullie in de toekomst dus kunnen verwachten. Dinsdag was het 1 december, de laatste maand van het jaar is dan begonnen. Maar welke boeken heb ik in november gelezen?


Matthew Thomas - We zijn onszelf niet
Eileen, enig kind van eenvoudige Ierse immigranten, wil de Amerikaanse droom van haar ouders waarmaken. Wanneer ze als jonge verpleegster Ed ontmoet, een talentvolle hersenonderzoeker die in niets lijkt op de mannen die ze tot dan toe heeft gekend, verwacht ze dat hij haar het kosmopolitische bestaan zal geven waarnaar ze zo verlangt. Eenmaal getrouwd en moeder geworden koestert Eileen grote ambities voor zichzelf en hun zoon Connell, en moedigt ze Ed aan om steeds meer te willen: een belangrijkere baan, prominentere kennissen en een mooier huis in een betere buurt. Haar idealistische man is echter niet geïnteresseerd in status en geld en ziet niets in de voorgestelde verhuizing. Eileen zet door, maar al snel wordt pijnlijk duidelijk dat Eds groeiende weerstand en onmacht worden veroorzaakt door vroege alzheimer. Vrouw en zoon zien de ooit zo briljante wetenschapper onverbiddelijk wegglijden in dementie. (De Bezige Bij)

James Dashner - De labyrintrenner (The maze runner)
De labyrintrenner speelt zich af in een post-apocalyptische wereld. Nadat zijn geheugen is gewist, komt Thomas terecht bij een groep jonge mannen. Als hij ontdekt dat ze gevangen zitten in een doolhof, sluit Thomas zich aan bij de Renners. Niet alleen om uit het labyrint te ontsnappen, maar ook om het ijzingwekkende geheim dat schuil gaat achter hun lot te ontrafelen. (Standaard Boekhandel)


Blijkbaar heb ik vorige maand maar 2 boeken uitgelezen (oké, dit is weinig, ik zal voor december een tandje moeten bijsteken!). Op dit moment lees ik Voor liefde zie de letter L van Paola Calvetti.

Hebben jullie enige tips voor boeken die ik volgens jullie in december gelezen moet hebben? 


Reacties

Populaire posts