Coppers

Maandagavond was de eerste aflevering van Coppers op VTM. Coppers is een nieuwe misdaadserie met als hoofdpersonage Liese Meerhout, gespeeld door Hilde De Baerdemaeker. Waarschijnlijk hebben de woorden 'Coppers' en 'Liese Meerhout' al een belletje doen rinkelen, maar voor diegene die had nog niet weten, deze nieuwe misdaadserie is gebaseerd op de boeken van Toni Coppers.

Zelf ben ik zot van de Liese Meerhout-serie, dus wat vond ik dan van de eerste aflevering van Coppers op VTM? Lees snel verder! 

Ik ga meteen met de deur in huis vallen, als je de boekenserie gelezen hebt en deze - net als ik - goed vindt dan moet je met een ander beeld naar de serie kijken. De grootste verschillen zijn dat de serie op VTM zich afspeelt in Antwerpen en niet in Brussel (zoals de eerste zes boeken uit de boekenserie), Liese werkt bij de federale gerechtelijke politie en niet bij de afdeling Kunstcriminaliteit (eerste vier boeken) en op dit moment is er nog geen sprake van Simon.

Ik ga wel eerlijk bekennen, ik heb nog niet de volledige boekenserie gelezen, misschien dat de laatste boeken wel meer overeen komen met de tv-serie? Het voorgaande waren de gedachten die ik had terwijl ik de serie aan het bekijken was. 

Als ik de tv-serie los van de boekenserie bekijk dan vond ik het wel een goede eerste aflevering dat naar meer smaakt. Vooral Hilde De Baerdemaeker is weeral eens goed. De aflevering zat goed ineen en het kenmerk dat Liese Meerhout buiten de lijntjes kan kleuren heeft Hilde De Baerdemaeker goed laten uitkomen. Kijk ik volgende week terug? Zeker en vast! Leg ik nog de link met de boeken? Waarschijnlijk niet. 

Ik krijg wel spontaan zin om aan het tweede boek uit de boekenserie 'Engel' nog eens te herlezen..
Wat vonden jullie van de eerste aflevering van de tv-serie? 

Reacties

Populaire posts