Bladwijzers in alle kleuren en maten!

Wie veel boeken leest en regelmatig verschillende boeken door elkaar leest, heeft ook waarschijnlijk veel bladwijzers. Het liefst van al heb ik mooie of leuke bladwijzers die mij tegemoet komen telkens ik mijn boek open. 

De dag van vandaag heb je verschillende soorten bladwijzers, je hebt the good old one's die een strook dikker papier zijn die je gewoon tussen je bladzijden steekt, je hebt er met magneten, je hebt er die je kan vergelijken met een ezelsoor, met of zonder franjes, ...

Vroeger had ik, als ware Harry Potter fan, zo'n bladwijzer die je kon maken via een computerspel van Harry Potter en de Geheime Kamer. Weet je welke ik bedoel?

De mooiste bladwijzers kan je ofwel kopen ofwel gewoon zelf maken! Lees snel verder.


Bovenstaande prachtige bladwijzers heb ik gekregen van mijn zus tijdens de feestdagen samen met het boek 'De Kronieken van Narnia' van C.S. Lewis. Deze komen uit de winkel The Grasshopper in Brussel. Bladwijzers kan je kopen in quasi elke boekhandelaar, al is het altijd leuker om ze zelf te maken. 

Op Pinterest zijn er honderden pins met voorbeelden en een duidelijke instructies over de wat en hoe. Deze site heeft Nederlands instructies van hoe je een bladwijzer maakt die lijkt op een ezelsoor (maar dan zonder een echte ezelsoor te maken en je pagina's dus mooi blijven). 


Op de blog Blooming homestead vind je prachtige bladwijzers die je gewoon hoeft af te drukken en uit te knippen. Ik vind ze zeer schattig en passen bij de lente die recentelijk begonnen is!


Welke bladwijze gebruik jij? Maak je jouw bladwijzers zelf? Laat het me weten!

Reacties

Populaire posts