Katherine Pancol - Muchachas

Muchachas, een nieuwe trilogie van Katherine Pancol, bekend van haar dierentrilogie (?) De gele ogen van de krokodillen, De trage wals van de schildpadden en De eekhoorns huilen op maandag. Voor ik het boek op het Boekenfestijn in Brussel zal liggen, wist niet eens dat er een nieuwe trilogie op de markt was. Er was dan ook enige twijfel over of ik het boek al dan niet mee naar huis zou nemen...

Ik vond de dierentrilogie aangenaam om te lezen, maar ze waren soms aan de (zeer) langdradige kant. Van het eerste en het laatste deel heb ik voornamelijk genoten. Hierdoor twijfelde ik: is deze serie ook wat langdradig? gaat het boek mij genoeg boeien om de hele serie te lezen? Ik besloot (mede dankzij de relatief lage prijs) om het erop te wagen en het boek mee te nemen naar huis.

In dit verhaal staan vrouwen en meisjes, muchachas, centraal in dit verhaal. Sommige personages uit de vorige trilogie duiken weer op. Zo vindt de ambitieuze Hortense haar weg in de modescene in New York. Haar moeder Joséphine pendelt tussen haar gezin in Parijs en haar liefde in Londen. Het mondaine leven van de familie Cortès staat mijlenver af van dat van de nieuwe heldin in dit boek: Stella. Deze alleenstaande moeder werkt voor een schroothandelaar op het Franse platteland. Ze probeert haar moeder Léonie te beschermen voor haar echtgenoot, Ray Valenti. Ray is brandweerman en de held van het dorp, maar tegen zijn vrouw en dochter is hij gewelddadig. Stella staat haar mannetje, terwijl ze probeert af te rekenen met haar verleden.

Lees snel verder om te ontdekken wat ik echt van dit boek vond!


Om meteen met de deur in huis te vallen, ik vond het boek maar zo zo en ik denk niet dat ik de rest van de trilogie in huis haal. De enige, naar mening, interessante hoofdstukken waren die dat gingen over Hortense in New York en Joséphine die pendelt tussen Parijs en Londen. Het nieuwe personage Stella, kon met niet het hele verhaal boeien, er miste vooruitgang omdat Pancol rond de pot bleef draaien. 

Ondanks dat ik verschillende keren op het punt stond om het boek weg te leggen in een hoekje, bleef ik om een of andere reden verder lezen, weten hoe het met Stella gaat en hoe zij zo ver geraakt is ondanks het verleden. (Misschien is dit zo'n trekje van mij dat moeite heeft om een niet-uitgelezen boek weg te leggen en er niet meer naar om te kijken.) 

Ken jij deze trilogie van Katherine Pancol? Zou jij deze trilogie lezen of heb je hem al gelezen? Wat vond je er dan van? Laat het mij weten wie een reactie!

★★★
Uitgeverij Manteau 
Aantal pagina's: 320
€ 12,99

Reacties

Populaire posts