Throwback thursday

Op deze laatste donderdag van de maand maart wil ik een nieuw maandelijks blogbericht introduceren: Throwback Thursday!

De bedoeling van Throwback Thursday is dat we terug in de tijd gaan, ik ga terug in de tijd en zet elke maand een boek uit mijn kinder- en jeugdtijd in de verf. Dit jaar ga ik vrij ver terug in de tijd met Jip en Janneke van M.G. Schmidt, illustraties van Fiep Westendorp.




Al jaren en dag staat het boek, het ontzettend dikke exemplaar waarin al hun verhalen gebundeld zijn, in de boekenkast (wanneer ik jonger was leek het alleszins een ontzettend dik boek!). Jip en Janneke zijn een serie korte verhaaltjes over de avonturen die de twee kleuters samen beleven. De doelgroep van de verhaaltjes is 3 tot 6 jaar. De leeftijd heeft mij echter nooit tegengehouden om de verhaaltjes te herlezen en te blijven herlezen. 

De verhaaltjes verschenen tussen 1952 en 1957 in de krant Het Parool, nadien werden ze pas gebundeld en in boekjes uitgegeven. 

Binnenkort wordt mijn nichtje één jaar, ra ra ra welk boek krijgt zij sowieso cadeau? Uiteraard, de in vijf boekjes verzamelde collectie avonturen van Jip en Janneke. Ik kan niet wachten om haar uit deze boekjes voor te lezen en samen plezier te beleven. Hopelijk raakt zij even verknocht als ik!


Ben jij ook zo zot van Jip en Janneke en hun avonturen? 

Reacties

Populaire posts