Tess Gerritsen - De leerling

Mijn all time favourite thriller auteur is de Chinees-Amerikaanse Tess Gerritsen, met haar Rizzoli & Isles serie. Gerritsen slaagt erin om mij tot op de laatste bladzijde op het puntje van mijn stoel zitten, spanning tot de laatste letter. Ook de tv serie dat gebaseerd is op de boeken kan mij bekoren. 

De leerling is het tweede deel en een direct vervolg op het eerste boek De chirurg uit de Rizzoli & Isles serie. Boston wordt geteisterd door een reeks schokkende misdaden die eindigen in ontvoering en dood. Het patroon suggereert dat er één man aan het werk is: seriemoordenaar Warren Hoyt, bijgenaamd 'De chirurg', die echter onlangs achter tralies is gezet. Rechercheur Jane Rizzoli vermoedt dat er een leerling Hoyt rondwaart, die gebruik maakt van zijn gruwelijke methoden. 

Jane houdt er echter geen rekening mee dat ze zelf wel eens het doelwit zou kunnen worden. Als Hoyt plotseling op vrije voeten komt, voegt hij zich bij zijn mysterieuze bloedbroeder in een nietsontziende vendetta...

Het eerste deel van deze serie heb ik tijdens mijn Erasmus in Zweden gelezen, ik vond deze zo spannend dat ik hem 's nachts niet meer durfde te lezen. Dat was niet anders met De leerling, je wordt er zo in meegezogen dat alles om je heen verdwijnt. Tess Gerritsen heeft een vlotte schrijfstijl waardoor het boek lekker vlot en snel weg leest. Tijdens het het lezen van een detective zoek ik altijd mee naar de dader, door de creativiteit van de auteur en plotse wendingen ben je verplicht om je verdachtenlijst steeds aan te passen om er dan uiteindelijk volledig naast te zitten. 

Als je zot bent van thrillers in combinatie met misdaad zit je met deze serie zeker goed. Je kan de verhalen ook los van elkaar lezen, de verhalen draaien voornamelijk om de misdaad. Een minder positief puntje kan het (onoverkomelijk) gebruik van medische termen zijn.

Oh ja, zowel het eerste als het tweede deel zijn niet voor watjes, Gerritsen kan namelijk de misdaden gruwelijk goed omschrijven. Het derde boek in de Rizzoli & Isles serie is De zondares.



Kennen jullie de Rizzoli & Isles serie al? 
Welk boek van Tess Gerritsen vinden jullie het beste?


★★★
Uitgeverij The House of Books
Aantal pagina's: 320
€ 12,50

Reacties

Populaire posts