Liane Moriarty - Het geheim van mijn man

De boeken van Liane Moriarty spraken me qua cover al een tijdje aan, na het lezen van de korte inhoud op de achterflap was het een feit dat ik Het geheim van mijn man ging lezen. Eind januari vond ik er eindelijk de tijd voor. Ik had nog nooit eerder van Liane Moriarty gehoord, pas bij dit vijfde boek op haar naam heb ik haar leren kennen. En eerlijk? ik kan je al verklappen dat het naar meer smaakt. 
'Mijn lieve Cecilia, als je dit leest, ben ik dood…'

Stel je voor dat je man een brief aan je heeft geschreven, om te openen na zijn dood. Stel je voor dat die brief zijn diepste, meest donkere geheim bevat, die niet alleen het leven van jullie samen kan kapotmaken, maar ook dat van anderen. En stel je dan eens voor dat je deze brief toevallig vindt terwijl je man nog springlevend is.

Cecilia Fitzpatrick is een succesvolle zakenvrouw, staat voor iedereen klaar en is een toegewijde echtgenote en moeder. Maar die brief gaat alles veranderen, en niet alleen voor haarzelf. Liane Moriarty heeft een pageturner geschreven die je aan het denken zet: over hoe goed je degenen van wie je houdt eigenlijk kent – en hoe goed je jezelf uiteindelijk kent…

Wat voor goeds, naast de mooie cover, heeft dit boek te bieden? 
Het geheim van mijn man vertelt het verhaal van drie vrouwen: Cecilia, Tess en Rachel die allemaal met elkaar verbonden zijn op een of andere manier. Je stapt hun leven binnen en leert de vrouwen en hun leven kennen.

Door de kennismaking van deze vrouwen en hun omgeving krijg je een overflow aan personages en achterliggende verhaallijnen die het hoofdpersonage en het grote geheim van haar man overschaduwt. Maar door drie vrouwen aan het woord te laten krijg je te maken met verschillende aspecten eigen aan hun leeftijd of situatie. Zo verlaat Tess haar man en moet Rachel afscheid nemen van haar kleinkind dat naar een ander land verhuist met zijn ouders. Dit maakt het boek wel interessant, omdat er meer in voorkomt dan enkel het grote geheim. 

De personages zijn aangenaam uitgewerkt, zeer toegankelijk (als je begrijpt wat ik bedoel). Door de vlotte schrijfstijl en de aangename personages greep ik, zonder aarzeling, elke avond in bed naar het boek. Een toffe chicklit! 



★★★★

Aantal pagina's: 400
€ 12,50
ISBN: 978-94-005-0805-7

Reacties

Populaire posts