Cristina Caboni - De verloren brief

Iets minder dan een jaar geleden heb ik hier een recensie geplaatst over De bloementuin van Cristina Caboni, op 22 juni 2018 verscheen bij uitgeverij Xander haar nieuwste roman De verloren brief. Deze roman zou een Italiaanse feelgood zijn voor echte boekenliefhebbers! 

Sofia probeert te ontsnappen aan het dagelijkse verdriet van haar gestrande huwelijk. Wanneer ze door de straten van Rome wandelt, stuit ze op een boekwinkel. Andrea, de oude eigenaar, ontdekt al gauw Sofia’s passie voor het restaureren van boeken en geeft haar een antiek boek om aan te werken. Daarin vindt Sofia een handgeschreven pagina: het is een brief van Clarice, een bedreven boekbinder uit de achttiende eeuw. Als vrouw mocht Clarice haar vak niet uitoefenen, maar ze streed voor haar dromen, haar onafhankelijkheid en haar lot.

Er moeten nog twee andere brieven van Clarice zijn en Sofia is vastbesloten die te vinden. Ze roept de hulp in van grafoloog Tomasso Leoni. Samen volgen ze de aanwijzingen: van Londen, Wenen naar Rome. Alleen Clarice’ verhaal kan Sofia de hoop weer teruggeven die ze verloren heeft…

Hoe goed heeft dit boek mij laten voelen? Lees snel verder! 


Ik ga meteen met de deur in huis vallen, ik heb genoten van dit boek. Tijdens het lezen had ik het gevoel dat ik dit boek op de juiste moment in mijn leven is gekomen. Caboni haar vorig boek 'De bloementuin' vond ik maar zo zo, het was een aangenaam zomerboek, punt. Maar dit boek, wauw. 

Elk hoofdstuk wordt ingeleid met een citaat over de liefde, dit van zowel bekende als minder bekende schrijvers. De hoofdstukken op zich waren niet zo lang, hierdoor kon ik vlot doorlezen en, als ik echt moest, makkelijker mijn bladwijzer tussen de pagina's duwen om het boek even opzij te leggen. 

Dat ik het boek in Italiƫ heb gelezen was een heerlijke extra.


Gaan jullie de Italiaanse betovering aan?

★★★

Xander Uitgevers
Juni 2018
Aantal pagina's: 335
€ 19,99
ISBN:9789401609203
*Recensie-exemplaar

Reacties

Populaire posts