Lucinda Riley - De zeven zussen: Parel

Na het lezen van het eerste deel De zeven zussen, uit de gelijknamige boekenserie, was ik meteen verkocht, ik moest en zou de volgende delen ook allemaal lezen. Deze zomer kwam het vierde deel Parel uit. Benieuwd of ik mijn interesse niet verloren heb. 

CeCe heeft altijd het gevoel gehad dat ze nergens echt bij hoorde. De dood van haar vader is een keerpunt in haar leven. Nu haar zusje Star, met wie ze altijd heel close was, ook steeds vaker voor haar geliefde kiest, voelt ze zich helemaal alleen.

Wanhopig verlaat ze Engeland in een poging haar verleden te ontrafelen. De enige aanwijzing die ze heeft is een zwart-witfoto en de naam van een vrouw die honderd jaar eerder in Australië leefde. Via de prachtige stranden en kalksteenrotsen van het Thaise Krabi, reist CeCe naar de ruwe vlaktes van Australië. Zal ze daar in de wildernis eindelijk haar geluk vinden?


Het was al een tijdje geleden dat ik het derde deel Schaduw had uitgelezen,  dit zorgde er wel voor dat ik meteen in het verhaal zat. Ik had namelijk bij deel één en twee gemerkt dat ik de boeken niet te snel achter elkaar mocht lezen, anders zou dit te veel geswitch tussen verleden en heden achter elkaar zijn. 

Het zal afgezaagd klinken, maar ook van Parel heb ik genoten. Na het lezen van elk boek heb ik een grote drang om mijn valies te maken en te vertrekken. 

Star stond in de schaduw van Cece, maar in dit deel ontdekken we dat Cece ook in haar eigen schaduw stond. Ze ontplooit zich tot een jonge zelfstandige vrouw dat zichzelf en haar verleden leert kennen. Net als bij de vorige boeken slaagt Riley erin de nodige emoties (zowel verdrietige als blije) te verwerken in het boek. 

Hebben jullie al een boek uit deze serie gelezen?


★★★★
Xander Uitgevers
Augustus 2018
Aantal pagina's: 564
€ 19,99
ISBN:9789401609326
*Recensie-exemplaar

Reacties

Populaire posts