Walter Damen en Hilde Vandermeeren - Rusteloos

Rusteloos is het eerste deel van een trilogie waaraan het duo Hilde Vandermeeren en Walter Damen samenwerken. Smaakt dit boek naar meer? 

Kirsten is een jonge strafpleitster die voor een gerenommeerd advocatenkantoor in Lissabon werkt. Wanneer de dochter, Mariana, van een Portugese partijvoorzitter vermist wordt, krijgt Kirsten haar eerste grote strafzaak. Ze verdedigt een Vlaamse projectontwikkelaar die verdacht wordt van betrokkenheid bij deze verdwijning. Volgens de publieke opinie is hij schuldig en de druk van de media is enorm. Haar cliënt houdt zijn onschuld vol, maar is hij te vertrouwen?

Een onderzoeksjournalist, Miguel Rodrigues genaamd, ontdekt feiten die een nieuw licht werpen op de zaak. Sommigen hebben er alles voor over om de waarheid te verbergen. Zelfs moord. Er staat veel op het spel. Wie wint en wie verliest?

Ik heb genoten van deze thriller. De laatste tijd heb ik al veel goede thrillers en spannende boeken, maar deze spant toch de kroon.

Om het met de titel te verduidelijken, ik werd rusteloos van spanning omdat ik perse wou weten wie  Mariana laten verdwijnen heeft. Door de afwisseling van standpunt tussen Kirsten en Miguel krijgt het verhaal meer diepgang. Het geeft een beter zicht op de zaak, waardoor het nog moeilijker is om als lezen mee te denken in wie achter de verdwijning zit. Wanneer ik zulke boeken lees, soort detectives, zoek altijd als een bezetene mee naar de dader. Maar helaas, hier had ik het einde niet kunnen voorspellen (wat een goed teken is!). 

De meeste aandacht gaat naar de verdwijning van Mariana, maar het privéleven van Kirsten krijgt genoeg aandacht om mij te triggeren en uit te kijken naar het tweede boek uit de trilogie. 


Reacties

Populaire posts