Jenna Evans Welch - Liefde en Gelato

“Lina brengt de zomer door in Toscane, maar aanvankelijk is ze niet erg in de stemming voor de Italiaanse zon en het prachtige landschap. Eigenlijk is ze er alleen maar omdat het haar moeders laatste wens was dat ze naar Italië zou gaan om haar vader te leren kennen. Maar welke vader laat nou zestien jaar lang niets van zich horen? Alles wat ze wil is zo snel mogelijk weer naar huis gaan.

Maar dan krijgt ze een dagboek in handen, waarin haar moeder schrijft over haar tijd in Italië én haar geheime liefde. Vanaf de eerste pagina is Lina gefascineerd en wil ze de geheimen van het dagboek ontrafelen. Daarvoor heeft ze wel wat Italiaanse hulp nodig. Enter buurjongen Lorenzo…” 

Het ideale recept om weg te dromen over het mooie Italië en de liefde in alle mogelijke vormen?

Welch slaagde er in om mijn treinritten zeer aangenaam te maken, telkens zat ik samen met Lina en Ren in Florence het geheim haar moeder te ontrafelen, wat betekent het dagboek echt? Ik zocht zelfs stiekems foto’s op van de plaatsen die ze beschreef, zo was ik er echt. Ik vond het ook zeer leuk om met Lina in het moment te zitten, het boekt begint ook meteen wanneer ze in Florence aankomt. De nadruk ligt op haar tijd daar.

Officieel is dit een Young Adult, maar geloof me maar als ik zeg dat dit boek voor iedere leeftijd is. Op mijn 27 jarige leeftijd heb ik meerdere malen gegiecheld en genoten van de schattige tienermomenten. Een mooi simpel verhaal om je op deze frissere dagen terug doet dromen naar die mooie reizen, maar je ook even laat stilstaan bij geliefden die je bent verloren.  

Door de vlotte schrijfstijl, het mooie verhaal met de al dan niet onverwachte twisten en de vele relaties hebben er voor gezorgd dat ik heb genoten van het verhaal en het dus zeker 4 sterren geef.

★★★★

Harper Collins
Juli 2016
Aantal pagina's: 325
€ 15,00
ISBN:9789402751406

Reacties

Populaire posts