Fanny Britt & Isabelle Arsenault - Jane, de vos en ik

Voor het eerst kreeg ik de kans om een graphic novel voor kinderen (+10) te recenseren, na het lezen van onderstaande beschrijving werd mijn nieuwsgierigheid meteen geprikkeld.


Hélène voelt zich helemaal alleen. Haar vriendinnen willen niets meer met haar te maken hebben en doen onaardig tegen haar. Niemand op school wil nog met haar omgaan. In de pauzes zou Hélène zich het liefst verstoppen. Maar dan gebeurt er tijdens een schoolkamp iets onverwachts. Een vosje komt uit het bos zomaar naar haar toe. Vanaf dat moment lijkt het wel of Hélènes leven weer kleur krijgt.

Deze wondermooie graphic novel gaat over gepest worden, moedig zijn en doorzetten.

Deze recensie over Jane, de vos & ik schrijven vind ik moeilijk. Meestal heb ik een duidelijk gevoel na het lezen van een boek, maar hier voelde ik mijn vlak.  Ik kan dus niet met overtuiging zeggen 'Dit was een goed/minder goed/slecht boek.

De nieuwsgierigheid die ik voelde toen ik de beschrijving las werd niet gevoed, ik bleef op mijn honger zitten. De tekeningen zijn prachtig, maar qua inhoud had ik meer verwacht. De grote onderwerpen pesten en moedig zijn komen naar mijn gevoel onvoldoende naar voor (klinkt raar, maar als je het boek leest zal je mij begrijpen).

Wat ik wel goed vond aan het boek waren de tekeningen en de stukken over Jane Eyre.

Querido
Augustus 2019
Aantal pagina's: 112
€ 19,99
ISBN:978904512772
Recensie exemplaar

Reacties

Populaire posts