Marie Lotte Hagen & Nydia van Voorthuizen - Heb je nou al een vriend?

‘Heb je nou al een vriend?’ 'Zou je dat wel doen?''Draaf je niet een beetje door met dat feminisme?''Psst, meisje! Psst!'
Je hebt het vast wel eens meegemaakt: je bent op een familiefeestje / in de kroeg / zomaar op straat en iemand stelt dé vraag waar jij totaal niet op zit te wachten. Of maakt die opmerking die je echt al honderd keer hebt gehoord. Als je dat helemaal zat bent, dan is dit boek voor jou. Marie Lotte en Nydia zijn er namelijk behoorlijk klaar mee, en geven voor eens en voor altijd antwoord op 50 vragen en opmerkingen waar je als vrouw van deze wereld mee moet dealen. Van 'Ben je ongesteld ofzo?' tot 'Haat je dan alle mannen?'. 

Bij het lezen van dit persbericht dacht ik meteen 'Dat boek wil ik lezen!'. Ik ben dan ook met veel goesting aan dit boek begonnen. 

Het boek is onderverdeeld in acht hoofdstukken met telkens dezelfde opbouw: onderwerp, enkele (herkenbare) opmerkingen, informatie over het onderwerp en uiteindelijk enkele gepaste antwoorden op de opmerkingen. 

Heb je nou al een vriend is een humoristisch boek dat je met je neus op de feiten duwt. Je krijgt heel veel informatie, op een luchtige manier uitgelegd waardoor je die als een spons in je opneemt. 

Als Belgische stoorde ik mij wel af en toe aan de schrijfstijl en bepaalde woordkeuze. Dit zorgde wel dat ik na het tweede hoofdstuk een ander boek bij de hand nam om even afstand te kunnen doen van de schrijfstijl. De cijfers die meegegeven worden gaan ook enkel over Nederland en niet over België. 



Blossom Books
Augustus 2019
Aantal pagina's: 288
€ 17,99
ISBN:978 94 6349 1822
*Recensie-exemplaar

Reacties

Populaire posts