Agnès Martin-Lugand - In het reine

Reine leidt een gelukkig leven in Rouen en voedt haar zeventienjarige zoon Noé alleen op. Ze heeft een opwindende baan als interieurontwerper. Maar Reine draagt een diep geheim met zich mee. Haar perfecte leven is gestoeld op een leugen en als deze ooit uitkomt zal dit grote gevolgen hebben voor haarzelf, haar geluk en haar zoon.

Haar ontmoeting in Saint-Malo met de charmante bohemien Pacôme, voor wie ze als een blok valt, verandert alles. Reine is sinds lange tijd verliefd en voelt zich dolgelukkig, maar ze weet: ze zal hem en Noé over haar verleden moeten vertellen om ruimte te geven aan de toekomst.

Via Xander kreeg ik de kans om tijdens de koude wintermaanden kennis te maken met Reine en haar gezin en het mooie Saint-Malo. Lees snel verder! 

Ik ga meteen met de deur in huis vallen: ik heb genoten van dit boek. Tijdens het lezen heb ik gelachen, meegeleefd, gehuild, gevloekt en gejuicht. En het is lang geleden ik dit allemaal tijdens het lezen van één boek heb meegemaakt. 

Tijdens het lezen komt het boek tot leven, je leert Reine en haar zoon Noé kennen, Paul, Pacôme en nog andere personages die allemaal hun eigen belangrijke rol in het leven van Reine spelen. 
Door de schrijfstijl van Martin-Lugand komt het allemaal tot leven, het verhaal speelt zich voor je ogen af in plaats van het te lezen. 

Door de beschrijving van het stadje Saint-Malo, staat deze in mijn top 5 van reisbestemmingen. Hopelijk is het in het echt net zo prachtig als in het boek. 

Als je een boek zoekt waarmee je in de zetel wilt kruipen en met een heerlijke kop koffie (of thee of chocomelk), kies dan dit boek. Het zal je niet teleurstellen. Ook aan de rand van het zwembad of op het strand zal je kunnen genieten. 

★★★★


Xander Uitgevers
Oktober 2019
Aantal pagina's: 344
€ 19,99
ISBN:9789401611695
*Recensie-exemplaar


Reacties

Populaire posts