Jens Vern - De macht van K

Op 27 februari 2020 verscheen het thrillerdebuut De macht van K van Jens Vern, pseudoniem van Sander Verheijen, bij  uitgeverij Volt

Als de net afgestudeerde Tim Turner wordt ingelijfd door het prestigieuze IT-bedrijf The Keeler Company in Washington, weet hij niet wat hem overkomt. Hij krijgt een luxe appartement, een fantastisch salaris en maakt in korte tijd promotie. Maar dan ontmoet hij een mysterieuze man die zich De Vriend noemt, en die hem waarschuwt voor de duistere kant van het bedrijf. Tim besluit op onderzoek uit te gaan en al snel komt hij erachter dat er inderdaad dingen niet kloppen en dat er mensen verdwijnen.

Als Tim ontdekt dat ook hij gevaar loopt, weet hij met de hulp van De Vriend te ontsnappen en begint hij met een andere identiteit een nieuw leven in Den Haag. Daar lijkt hij veilig te zijn, tot hij Emily Green tegenkomt. Tim is diep onder de indruk van haar, maar Emily blijkt ook een vorig leven te hebben. Wie kun je vertrouwen als niets is wat het lijkt? En kun je in deze tijd ooit echt aan je verleden ontsnappen?

Als ik je zeg dat ik dit boek in vier dagen heb uitgelezen, moet ik je dan nog meer vertellen over hoe goed ik deze vond? 

Tijdens het lezen wou ik gewoon weten hoe het zat, je krijg de nodige informatie om zelf al te beseffen hoe het allemaal zit, maar je weet niet hoe het juist in elkaar zit. Dit komt omdat het heden en het verleden elkaar afwisselen. En enkel door verder te lezen vallen de puzzelstukken in elkaar. 
Deze verwarrende uitleg, kan je denk ik alleen snappen als je dit boek gelezen hebt of op dit moment aan het lezen bent. 

Vern heeft boeiende personages neergeschreven, op een bepaald moment wou ik zelfs dat ik met de Tim en zijn vrienden in hun stamcafé een pintje zat te drinken. 

Als ik een minpuntje moet noemen, dan is het de technische IT-taal die gebruikt wordt, en waar ik dus ook geen jota van begrijp. Maar aangezien het verhaal over een prestigieus IT-bedrijf gaat, heb ik me daar snel over gezet. 

Lees dit thrillerdebuut van Jens Vern, je gaat het je niet beklagen. 

En oh ja, wat me ook is opgevallen: dit boek heeft een aangenaam lettertype, en ook de woorden en letters stonden op een aangename afstand van elkaar. Pluspunt! 

★★★★
Volt
Februari 2020
Aantal pagina's: 304
€ 20,99
ISBN:9789021418797
*Recensie-exemplaar

Reacties

Populaire posts