Lucinda Riley - De zeven zussen Zon

Meer dan een jaar hebben we moeten wachten op het zesde deel van De zeven zussen-serie van Lucinda Riley. Op 13/02/2020 verscheen met veel toeters en bellen Zon, eindelijk leren we de afstandelijke Electra kennen. 

Na de mysterieuze en plotselinge dood van hun vader komen de zussen bij elkaar in het ouderlijk huis. Van daaruit vertrekt eigenlijk ieder haar verhaal, de zoektocht naar hun eigen afkomst en die van de verdwenen zevende zus.

Electra heeft het allemaal voor elkaar: ze is bloedmooi, schatrijk en wereldberoemd. Maar achter dit perfecte plaatje gaat een kwetsbare jonge vrouw schuil, die de oplossing voor haar problemen zoekt in drank en drugs. Electra heeft, anders dan haar zussen, geen behoefte om te weten waar ze vandaan komt. Totdat ze een bijzondere brief ontvangt... Dan start de ontdekkingstocht die ons van het bruisende Manhattan naar het prachtige Kenia brengt. 

Blijft dit zesde deel uit De zeven zussen-serie boeien? 

Na het lezen van Storm (hier vind je de recensie) had ik meteen mijn favoriet uit de serie gevonden. Electra was niet mijn favoriete personage uit de serie, dus mijn favoriet ging niet snel veranderen.

Daar ben ik na enkele bladzijden al meteen van terugkomen. Nu staan Storm en Zon samen aan de top van mijn favorieten uit de serie. Ik kan geen numero 1 kiezen, aangezien beide verhalen zo verschillend zijn.

Het is duidelijk te zien aan de dikte van het boek, dat Riley hier veel meer ingestoken heeft dan in de andere verhalen. Naar mijn gevoel was er in dit verhaal ook meer tegenwoordige tijd aanwezig, en dat vind ik leuker om te lezen.

Net als in de vorige delen, en eigenlijk in al haar boeken, kan Riley de dingen beschreven alsof je er bent, of toch dat je op z'n minst je koffers wilt maken en de vlieger wilt opstappen.

Ik heb genoten en helemaal niet het gevoel gehad dat ik een klepper van meer dan 700 heb gelezen!

★★★★
Xander Uitgevers
Februari 2020
Aantal pagina's: 728
€ 24,99
ISBN:9789401611039
*Recensie-exemplaar

Reacties

Populaire posts