Mel Darbon - Rosie hartje Jack

‘Ze kunnen je niet wegsturen. We hebben ons nodig. Ik stop jouw boos, Jack. En jij maakt mij sterk. Jij maakt mij Rosie.’
Rosie houdt van Jack. Jack houdt van Rosie. Dus als ze elkaar kwijtraken, doet Rosie er alles aan om de jongen die de zon in haar hoofd laat schijnen terug te vinden. Zelfs wegrennen van huis. Zelfs Londen doorkruisen en in haar eentje naar Brighton reizen, ook al sneeuwt het en rijden er bijna geen treinen. Een uitdaging voor ieder jong meisje, laat staan een meisje met het syndroom van Down.

Vindt Rosie haar Jack terug? 


Rosie hartje Jack wordt omschreven als een prachtig verhaal dat gaat over vechten voor de vrijheden die we als vanzelfsprekend aannemen: onafhankelijkheid, tolerantie en liefde.

En het is een mooi verhaal dat gaat over onafhankelijkheid, tolerantie en liefde. Rosie en Jack zien elkaar zo graag dat Rosie er alles voor over heeft. 

Door het lezen van dit boek zijn mijn ogen geopend, ook ik onderschat vaak het kunnen van mensen die kampen met een bepaalde beperking of ziekte. Uit hulpvaardigheid iets uit handen nemen terwijl die mensen dat perfect zelf kunnen. 

Op een bepaald moment neemt het verhaal een, naar mijn mening, onrealistische wending. Hierdoor had ik wel moeite om in het verhaal te blijven. Gelukkig maakt Rosie haar karakter veel goeds.

Ik heb genoten van het verhaal en Rosie & Jack in mijn hart gesloten. Zij laten zien hoe mooi liefde kan zijn en hoe sterk deze ons kan maken. 

★★★


Blossom Books
Februari 2020
Aantal pagina's: 352
€ 18,99
ISBN:978 94 6349 188 4
*Recensie-exemplaar

Reacties

Populaire posts