Anne Jacobs - De erfenis van het weesmeisje


De erfenis van het weesmeisje is het laatste deel uit de trilogie over het weesmeisje Marie, geschreven door Anne Jacobs. Hier vind je het blogbericht over Het weesmeisje, en hier vind je deel 2 De moed van het weesmeisje. 

Augsburg, 1920. De oorlog is voorbij en de familie is optimistisch over de toekomst. Paul Melzer is terug uit Rusland en probeert de lakenfabriek in zijn oude glorie te herstellen. Zijn vrouw Marie vervult, tot ongenoegen van Paul en haar schoonmoeder Alice, een langgekoesterde droom: ze opent haar eigen modestudio.
Marie is dolgelukkig, maar thuis leidt haar nieuwe project tot eindeloze ruzies met Paul. Hun huwelijk wordt flink op de proef gesteld en Marie moet vechten voor wie ze is. En dan wordt er een bijzondere collectie schilderijen gevonden die alles verandert... 

Als ik deel één en twee met elkaar vergelijk, dan vond ik deel één beter. Het tweede deel vond ik langdradig en soms echt saai, alsof er weinig gebeurde. Hierdoor was ik benieuwd naar het derde deel. 

De erfenis van het weesmeisje is een mooie afsluiter van de trilogie. Het is een eind goed al goed-verhaal, maar met de nodige opofferingen. In vergelijking met het tweede deel gaat De erfenis wel goed vooruit, het blijft niet nodeloos doordrammen over bepaalde gebeurtenissen. 

Ik heb de romantische trilogie over  het weesmeisje Marie graag gelezen. Ga ik ze snel opnieuw lezen of door de strot van mijn omgeving duwen? Nee, daarvoor zijn er meer romantische en plezierige boeken(series) om aan te raden. 



Reacties

Populaire posts