Lucinda Riley - De vlinderkamer

Ondanks de vele boeken dat Lucinda Riley al geschreven had, was De zeven zussen-serie het enige wat ik tot voor kort van haar had gelezen. De vlinderkamer ligt sinds 24 april 2020 in de (online) boekhandel. 

Het leven van Posy Montague staat in het teken van de natuur: als kind ving ze vlinders met haar vader, ze was de eerste vrouwelijke student plantkunde aan Cambridge en tegenwoordig is ze altijd te vinden in haar prachtige tuin. Maar het bijbehorende landhuis van haar familie raakt in verval, en Posy moet de pijnlijke beslissing nemen het landgoed te verkopen.

Dan keert Posy’s eerste liefde, Freddie, terug in haar leven. Vijftig jaar geleden brak hij haar hart, maar nu zoekt hij weer contact. Welk geheim draagt hij met zich mee? En wat heeft het statige landgoed van Posy’s familie daarmee te maken?

Ook dit boek is weer een dikke klepper, ik verwacht ook eigenlijk niks anders meer. Maar waar ik vind dat het bij De zeven zussen-serie langdradig kan zijn en ze rond de pot kan draaien, was ik bij dit boek aangenaam verrast. Samen met Posy Montague maken we ook hier een trip down memory lane, maar in hier gaan we naar het verleden van Posy zelf en niet naar enkele voorouders. 

Ik heb Posy haar hele familie leren kennen, en de ene heb ik wat meer in mijn hart gesloten dan de andere. Je leert iedereen echt kennen, Posy haar zonen, hun partners, haar eerste liefde Freddie, ... omdat elk een stem krijgen, het verhaal wisselt namelijk tussen de verschillende personages. Dit gaf mij inzicht in hoe ze ze denken en handelen. 
Zonder veel in detail te treden, er zijn enkele plottwisten die ik half en half zag aankomen, maar mijn hart toch een slag lieten overslaan. 

De kleppen van meer dan 500 pagina's heb ik op 5 dagen uitgelezen, met andere woorden het is een vlot lezend boek dat ik niet kon wegleggen. Wie nog een boek voor de mooie zomerdagen zoekt, staak je zoektocht maar en koop De vlinderkamer!

Oh, als je trouwens nieuwsgierig bent naar de blogberichten over De zeven zussen-serie, je vindt die hier

★★★★
Xander
April 2020
Aantal pagina's: 512
€ 21,99
ISBN:9789401612074
*Recensie-exemplaar


Reacties

Populaire posts