Dario Correnti - Heimwee naar bloed

Lore liet me het persbericht lezen over dit boek en ik was meteen verkocht, ik moest dit boek lezen!

Wanneer in het noorden van Italië een klein stadje wordt geteisterd door verschrikkelijke moorden besluiten twee misdaadjournalisten op onderzoek te gaan. Marco Besana zit al jarenlang in het vak en laat zich niet zomaar uit het veld slaan, Ilaria Piatti is een klungelige nieuweling. 

Piatti is ervan overtuigd dat onze moordenaar de eerste seriemoordenaar in Italië kopieert, Vincenzo Verzeni, bijgenaamd ‘de vampier van Bergamo’. Wat hebben de twee moordenaars met elkaar te maken en zullen onze journalisten de moordenaar op tijd vinden? 


Ik ga met de deur in huis vallen, een verhaal vertelt vanuit het standpunt van journalisten geeft het een heel andere dimensie. Het was voor mij iets nieuw en ik wil meer van dat. De auteur gaat ook terug in tijd naar de eerste seriemoordenaar waardoor het verhaal boeiend en spannend blijft. 

De personages zijn de perfecte aanvulling op elkaar en zijn zo verteld dat je graag mee op onderzoek wilt gewoon om in hun aanwezigheid te vertoeven. Soms wordt er wel te veel achtergrondinformatie gegeven, maar ondanks dat verliest het boek zijn vaart niet. 

Heimwee naar bloed doet me verlangen naar meer, ik hoop dat er nog boeken komen met dit geweldige duo! 

★★★★

HarperCollins
Augustus 2018
Aantal pagina's: 448
€ 19,99
ISBN:9789402701616
*Recensie-exemplaar

Reacties

Populaire posts